Leonne & Sjoerd

De Zomerzang 2009 is weer voorbij. Dit keer hadden we een nieuwe formule: thuis slapen. We waren in de bijgebouwen van de Kerk van de Eénheid aan de Zandstraat te Son. Dank zij de goede connecties van Jan Haan konden wij deze bijruimten huren.
En ook dankzij de voortreffelijke keukenprinsesselijke gaven van onze Marike konden wij ook nog op gezette tijden smullen van de heerlijke gerechten die zij zwierig aan ons opdiende. Natuurlijk waren er ook anderen, door haar gevraagd, die aan de gemeenschappelijke tafel hebben meegewerkt. Zo brachten wij ons adagium: zingen & eten maar al te zeer in praktijk.
We werden opgeschrikt door de plotselinge ziekenhuisopname van onze toegewijde en zeer gewaardeerde bas Wim Zeilstra.
Dat heeft behalve Dicky, uiteraard, ook ons allen pijn gedaan, maar wij hebben ons er toch, dank zij dirigenten Esther de Vries en Christiaan den Dekker, goed door heen gezongen! Dat was weer echte vreugde!
Gelukkig is Wim de week na zijn opname toch weer aan het opknappen!
Op een aparte pagina “Foto’s Zomerzang 2009” kan men een fotografisch verslag van onze activiteiten bekijken.

Na deze Zomerzang waren we dus het weekend van 5 en 6 september ook weer bij elkaar. Allereerst op de middag van 5 september rond 13.00 uur in de Kerk van de Eénheid te Son en op 6 september rond 12.00 uur in de Heilige Geestkerk te Eerbeek (Veluwe), alwaar we ’s middags in de Vespers een Vesper rond het huwelijk van Leonne, Lennaert en Sjoerd (ik heb deze naam ook al eens als Shured zien gespeld worden….) hebben gevierd. Ook het kerkkoor van deze kerk heeft na de dienst enkele koorstukken ten gehore gebracht. De dienst werd geleid door Chris Mondt en Elly Hessel deed de lezing en de gebeden. Elly was eertijds net als Sjoerd lid van de OJC (=de Oecumenische JeugdCommissie een soort samensmelten van een leerhuis met spiritualiteit van Taizé)
Behalve onze zanggroep speelden en zongen ook Geert Fortrie, accordeon met Moniek met haar viool, met medewerking van ons aller Maartje Grooten, hobo Joodse/Klezmermuziek . Wat een blije muziek, ondanks de mineur-toonsoort….!

Inmiddels is het feest al weer enkele maanden achter ons, maar volgens berichten van Sjoerd, wordt er in huize v.d. Kuur nog bijna elke dag over gesproken. Onze actieradius gaat niet allen ruimtelijk, maar in de tijd nog door!

Chris